ياررب ولد

 جمله بنسمعها كتيررررر اووي وخصوصا من الرجال بس في شئ نفسي اعرفه ايه الفرق بين الولد والبنت ايه السر الفظيع اللي بيخلي الراجل نفسه في ولد مع العلم انا لست منحازة لجنس معين انا بس شايفه اني مفيش فرق التربيه هيا اللي بتفرق وطبعا توفيق ربنا اولا واخيرا....

مرة سمعت شخص بيقول انا ابني هيشيل اسمك ممكن ياخ تفهمني هيشيله ازاي يعني طب افرد انت راجل سمعتك لامواخذاة بردوا عايزة يشيلوه وبعدين بتجيبوه حاجات مش موجوده في دينا خاااالص انت حضرتك لما تقابل وجه كريم ساعتها هتعرف انا مش بالولد ولابنت بتربيتك اللي هتخلي عيالك فكرينك ويدعولك كل شويه ساعتها لما هتلاقي العذاب بيخف عنك هتقول انا ربيت بغض النظر عن الجنس
واخيرا وليس اخرااااا في ديننا ربنا مقالش ان الولد احسن من البنت بالعكس لو حصل تميز فهو حصل لبنت وليس للولد اهم شي......... ......الذرية الصالحه
بقلم ؛رشا رمضان

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

عفريت عم جمعه